کاهش ۸ درصدی آمار تلفات جاده‌ای در فارس

علیرضا سیاه پور در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به شناسایی ۱۷۰ نقطه حادثه‌خیز استان فارس، اظهار داشت: از این تعداد ۱۲۱ نقطه پر تصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف است که ۷ نقطه از آن ایمن‌سازی شده است.

وی بابیان این‌که ۳۵ نقطه پر تصادف ایمن‌سازی شده، افزود: ۷۰ نقطه نیز پلیس‌راه‌ استان از آن‌ها ابراز نگرانی کرده که ۲۲ نقطه از آن ایمن‌سازی شده و ایمن‌سازی ۱۸ نقطه نیز در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس کل اعتبارات ابلاغی استانی و ملی در سال گذشته را ۱۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد که ۶۶ درصد آن برای همه‌ی بخش‌های فعالیتی راهداری تخصیص داده‌شده است.

سیاه پور با اشاره به بدهکاری ۱۶۸ میلیارد تومانی این اداره به پیمانکاران، گفت: استان فارس به ازای هر یک‌میلیون نفر ۲۱۱ فوتی داشته است که ازنظر تعداد تلفات بر اساس نسبت جمعیت رتبه هفدهم در کشور را دارد.

وی بابیان این‌که استان فارس ازنظر تعداد کشته‌های جاده‌‌ای رتبه اول را دارد اما این قیاس عادلانه نیست، چون طول راه‌های این استان به‌اندازه دو یا سه استان است، تصریح کرد: آمار تلفات فارس روند کاهش داشته است که در سال جاری ۸ درصد نسبت به سال گذشته این آمار کاهش داشته و رتبه سوم ازنظر کاهش آمار تلفات در کشور راداریم.

وی بابیان اینکه استان فارس هرچند در تعداد تصادفات روند افزایشی داشته اما در تعداد فوتی‌های جاده‌ای روند کاهشی را طی کرده است، مطرح کرد: با حذف نقاط پرتگاهی، اجرای خاک‌ریز، ایجاد گارد ریل و غیره شدت تصادفات در استان فارس از فوتی به جرحی کاهش‌یافته است.

این مقام مسؤول با اشاره به شناسایی ۱۰ محور پرتردد و پر تلفات استان، یکی از محورها را سه‌راه دریس به سمت امامزاده سید حسین (ع) کازرون عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای فارس نصب‌شده و ۳۵ سامانه دیگر در دست راه‌اندازی است.

سیاه پور بابیان این‌که بر اساس آمار پلیس سال گذشته ۳۷ درصد تصادفات ناشی از عدم تعادل راننده بوده است، از تجهیز محور لار به جهرم و خرامه به شیراز به دوربین ثبت تخلف سرعت خبر داد.

وی با اشاره به موافقت با راه‌اندازی ۱۴۰ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در استان، خاطرنشان کرد: ۴۲ مجتمع در حال خدمات‌دهی است که این بخش از نقاط ضعف استان می‌باشد.

برچسب ها :

نظرات بینندگان تعداد نظرات بدون دیدگاه

اولین نظر را شما بنویسید و آغاز گر بحث باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مصاحبه
فراتر از کازرون