عصر کازرون : در هوای گرم چگونه ورزش کنیم؟
دوشنبه, ۲۹ مرداد


تاريخ انتشار: ۱۲ مرداد ۹۷
[print-me target="#single"]

به گزارش عصر کازرون، راهکارهایی وجود دارد که کمک می‌کند بدون این که آسیبی به بدن وارد شود در هوای گرم ورزش کنیم.  توصیه‌های زیر برای افرادی که می‌خواهند در هوای گرم ورزش کنند، مناسب هستند. ۱. برنامه‌ریزی درستی برای زمان  ورزش کردن داشته باشید: بهتر است زمان‌های خنک را برای ورزش انتخاب کنید. صبح […]

به گزارش عصر کازرون، راهکارهایی وجود دارد که کمک می‌کند بدون این که آسیبی به بدن وارد شود در هوای گرم ورزش کنیم.  توصیه‌های زیر برای افرادی که می‌خواهند در هوای گرم ورزش کنند، مناسب هستند.

۱. برنامه‌ریزی درستی برای زمان  ورزش کردن داشته باشید:

بهتر است زمان‌های خنک را برای ورزش انتخاب کنید. صبح زود یا دیر وقت که دمای هوا کمتر است مناسب‌ترند.

۲. مکان مناسب را برای ورزش انتخاب کنید:

همیشه در مکان‌هایی که سایه است ورزش کنید، سعی کنید فضاهایی را انتخاب کنید که درخت بیشتری دارند.

۳. سر خود را خنک نگه دارید:

قسمت مهم بدن که باید خنک نگه داشته شود، ناحیه سر است. سر خود را با آب خنک کنید.

۴. نوشیدنی مناسب انتخاب کنید:

این که چه زمان نوشیدنی بنوشید و چه بنوشید بسیار مهم است. اگر زیاد عرق می کنید باید نوشیدنی‌ شما حاوی الکترولیت بیشتری باشد.

۵. به آب و غذای خود نمک ‌اضافه کنید:

معمولا افراد از نمک کمی در غذای خود استفاده می‌کنند. در روزهای بسیار گرم کمی بیشتر به غذای خود نمک ‌اضافه کنید.

۶. ۷۵۰ میلی لیتر آب در هر ساعت بنوشید:

اگر در فضای گرم ورزش می کنید در هر ساعت ۷۵۰ میلی لیتر آب بنوشید. برای مثال اگر دوچرخه‌سواری می کنید دو بطری آب همراه داشته باشید. می‌توانید در یکی از بطری ها آب و برای دیگر نوشیدنی ورزش نگه دارید.

۷. اگر شب ها عرق می کنید صبح‌ها بیشتر آب بنوشید:

گاهی اوقات افراد فراموش می‌کنند که عرق کردن شبانه را جبران کنند. شب‌هایی که هوا بسیار گرم است بدن عرق می‌کند و باید صبح‌ها با خوردن میزان مناسب آب این عرق کردن را جبران کنید. قبل از شروع ورزش صبحگاهی حتما آب بدن را تامین کنید.

۸. از کافئین به هنگام ورزش استفاده نکنید:

اگر در هوای گرم ورزش می‌کنید کافئین مصرف نکنید.

۹. دویدن خود را به دوره‌های کوتاه تقسیم کنید:

دویدن در هوای گرم یکی از فعالیت‌های سخت است. اگر می‌خواهید ۲۱ کیلومتر بدوید. این دویدن را به سه قسمت تقسیم کنید و بین این دوره‌ها آب بنوشید.

۱۰. با خودتان به هنگام دویدن کوله سنگین حمل نکنید:

بهتر است هنگام دویدن کوله سنگینی حمل نکنید یا حتی بطری آب دست نگیرید.

۱۱. به یاد داشته باشید که به هنگام شنا کردن نیز عرق می کنید:

هنگام شنا کردن نیز بدن عرق می‌کند و نیاز به تامین آب بدن وجود دارد. اگر در استخر رو باز شنا می‌کنید بدن بیشتر عرق خواهد کرد. بنابراین آب کافی بنوشید.

منبع: ایسنا




ديدگاه هاي کاربران

پاسخ

ديدگاه شما:

آخرین عناوین

تصادف مرگ بار در محور برازجان _ کنارتخته

حضور جوان کازرونی در نشست تجاری ایران – گرجستان+عکس

هشدار،کودکان را در معرض این دود قرار ندهید!

انتشار بلندترین شعر معاصر ایران

تکمیل زیرساخت های گردشگری درمحور جهانی ساسانی فارس

برگشت مرغ صادراتی از کشورهای عربی، شایعه یا واقعیت؟

چگونه عطر خانگی درست کنیم؟

۱۱ دمنوش گیاهی آرامبخش را بشناسید

کلاس هایی که معلم ندارند

نایب قهرمانی پهلوانک های کازرونی در فارس+عکس

احتکار میلیاردی کالاهای اساسی در کازرون

یک کشته در محور ابوالحیات – قائمیه

اهدای عضو به ۶ نفر حیات دوباه بخشید

فارس میزبان جشنواره تابستانه کتاب

بانوی کازرونی قهرمان مسابقه دوچرخه‌سواری فارس

مرجع نظارت بر عملکرد پزشکان در مطب ها کیست؟

آیا اجرای قانون حمایت از کودکان بنیان خانواده را تضعیف می‌کند؟

باورهای غلط در خصوص گرمازدگی و خنک کردن خود

مردم به ریال حقوق می‌گیرند اما به دلار خرج می‌کنند

برخورد پراید و پژو حادثه آفرید